El Col·legi és l’entitat competent per valorar les actuacions professionals dels seus col·legiats, comprovar que s’adeqüen i compleixen la bona practica de l’enginyeria tècnica industrial i les obligacions deontològiques de la professió, sancionant, si és el cas, les conductes infractores.
Les queixes i reclamacions per l'actuació professional d'un col·legiat, tant si es presenten per un usuari o per un altre col·legiat, hauran de constar per escrit dirigit a la Comissió de Deontologia i Ètica Professional del Col·legi, en el que com a mínim, hi constarà:
L'escrit es pot presentar en el Registre General del Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona, al carrer Consell de cent, 365 de Barcelona (08009), personalment o per correu administratiu, o bé, a distancia i electrònicament, amb certificat digital en que s'identifiqui a la persona que formula la denúncia, queixa o reclamació.
Si com a usuari necessita una informació sobre les Associacions i Organitzacions de Consumidors i Usuaris, li recomanem que s’adreci a l’Agència Catalana de Consum (telèfon 012), organisme de la Generalitat de Catalunya amb les competències de Registre d’Organitzacions de persones consumidores.
No obstant això, us facilitem algunes adreces a entitats i administració pública: